オスロー

オスロー

寸法: 270×179×40cm

年代: 1989

素材・技法:ミクスト・メディア

解説

北欧の首都の名が付けられた本作は、スチロフォームによるレリーフ作品である。平和の尊さをテーマに、立体絵画のスタイルで表現した。絹谷が立体制作に着手するのが80年代の終盤である。ピカソに傾倒し、キュビズム(立体主義)への探究が、コラージュからレリーフ、そして彫刻へと進展させていった。素材は発泡スチロールで、熱戦で裁断して顔料で着色する。
若き日の留学の地、イタリアで目にしたミケランジェロの創造の奇跡。絵画に彫刻にそして建築にと、万能の天才から受けた衝撃が、絹谷に分野の垣根を越えた造形活動に目覚めさせ、果敢なる挑戦に駆り立てる原動力となったのである。

Oslo

Size: 270×179×40cm

Date: 1989

Mediums:Mixed media

Commentary

Titled after the name of the Norwegian capital, this work is a relief image made with styroform. It is a three-dimensional work that expresses the preciousness of peace. Kinutani began to create three-dimensional works at around the end of the 1980’s. Admiring Picasso, his pursuit for cubism pushed his artistic style to evolve through collage, relief, to sculptures. Kinutani’s sculptures are made with styrene foam, which are cut with heat wires and painted.
During his studies in Italy, Kinutani witnessed the miraculous work by Michelangelo. The shock that he received from the genius’s work in multiple genres including sculpture, architecture, and painting, awakened Kinutani’s creative motivation to go beyond boundaries. This experience became the driving force for his bold challenges.

奥斯陆

尺寸: 270×179×40cm

制作年: 1989

素材:泡沫聚苯乙烯·复合媒材

作品解说

本作品以北欧国家的首都命名,是一幅使用泡沫聚苯乙烯制作的浮雕作品。以和平之宝贵为题,以立体绘画的样式进行表达。绢谷着手制作立体绘画是在1980年代末期。他倾心毕加索,而对Cubism(立体主义)的探索,则从拼贴画转向浮雕,最后发展到雕刻。素材则用泡沫聚苯乙烯,用红外线切割,再用颜料着色。
他在年轻时的留学之地意大利,目睹了米开朗基罗所创造的奇迹。绘画、雕刻、建筑,等等,这位万能的天才给绢谷造成的冲击,使他萌发了一个愿望,即跨越艺术领域的藩篱从事造型活动;这种冲击还变成了驱使他勇敢地进行艺术挑战的动力。

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